SEO Juice ("מיץ SEO") הוא ההתייחסות "להשפעה הקידומית" העוברת מאתר אחד לאתר אחר דרך קישורים. גוגל רואה בקישורים כסימן ברור לזה שהתוכן שלכם איכותי. זה מאוד מזכיר המלצה חמה בעולם הפיזי שלנו. אז כשהאתר שלכם יספוג קישור עם "השפעה קידומית חזקה" (להלן, קישורי SEO Juice חזקים), גוגל יתרשם שהאתר שלכם הוא רלוונטי, בעיקר עבור הביטוי שממנו יצא הקישור (להלן; האנקור). כתוצאה מכך, האתר שלכם יצטייר כסמכותי יותר וכזה ששווה לגוגל לתעדף בדירוג האורגני.
מאיפה מקבלים SEO Juice איכותי?
- קישורים מדפים בעלי תוכן רלוונטי לאתר שלכם + תוכן איכותי.
- קישורים מאתרים בעלי דירוג דף גבוה.
- קישורים מדפים בעלי מעט קישורים יוצאים.
- קישורים מדפים המופיעים גבוה ב- SERPs (מיקום האתר במנוע החיפוש).
- קישורים מדפים פופולריים בקרב קהלי מדיה חברתית, כלומר מוזכרים לעתים קרובות במדיה החברתית.
מאיזה קישורים לא נקבל בכלל SEO Juice?
הפנייה מקישור nofollow לאתר שלכם.
דפים עם תוכן לא רלוונטי (תוכן ספאם של ממש או תוכן שפשוט לא רלוונטי אליכם).
דפים שיש בהם הרבה קישורים (במקרה הזה אתם כן תקבלו Juice אבל קצת…)
דפים שלא נוספו לאינדקס בחיפוש.
במקרה של החלפת קישורים, אז אם אתר X מקשר לאתר Y, ואז אתר Y מחזיר קישור לאתר X, אז הלך ה-Juice.
קישורים מאתרים לא מדורגים וללא תוכן.
השפעת SEO Juice בכמה מעגלים
אם תרצו לקחת את החקירה שלכם אחר איכות ה-SEO Juice שלכם, אתם צריכים לבצע בדיקה של מעגלי קישורים. מעגלי קישורים משמע – בדיקה של איזו איכות ואיזו כמות של קישורים מקבלים האתרים המקשרים אל האתר שלכם!
ככל שהאתר ששולח לכם קישור ישיר מקבל בעצמו קישורי SEO Juice איכותיים, הרי שכך גם איכות הקישור שלו תהיה חלומית יותר. זה אומר שאפשר לקחת את האסטרטגיה של בניית קישורים כמה רמות למעלה על ידי אופטימיזציית Off-site לאופטימיזציית ה-Off-site שלכם. נשמע הזוי נכון? 🙂 אבל כן, זה באמת משהו שאם תרצו לעשות – הוא אפשרי לחלוטין, וזו רק שאלה של תקציב.